ইস্ট লন্ডনে স্ট্রীটে মারামারিতে এক এশিয়ান পুরুষের মৃত্যু : Asian Man dies after street fight in east London

    ব্রিটবাংলা রিপোর্ট : ইস্ট লন্ডনের নিউহ্যাম এলাকার প্লাস্টোতে একদল এশিয়ান পুরুষের মারামারিতে মাথায় আঘাত প্রাপ্ত হয়ে এক জনের মৃত্যু হয়েছে। নিহত ব্যক্তির নাম টিটু মিয়া। তার বয়স ৩১ বছর।

    স্কটল্যান্ড ইয়ার্ড জানিয়েছে, গত ১২ অক্টোবর, বিকেল আনুমানিক ৩টার দিকে প্লাস্টোর প্লাশেট রোডে ৭ থেকে ৮ জনের একদল এশিয়ান পুরুষের মধ্যে মারামারির ঘটনা ঘটে। এ সময় মাথায় মারাত্মকভাবে আঘাত পান টিটু মিয়া।  মারামারিতে পায়ে এবং বুকে আঘাত প্রাপ্ত হয়ে ১৬ বছরের আরেক কিশোর হাসপাতালে চিকিৎসাধীন ছিলেন। তিনি হাসপাতাল থেকে ছাড়া পেলেও পুলিশ তাকে ওই ঘটনার সঙ্গে সংশ্লিষ্ট বিবেচনায় নিয়ে গ্রেফতার দেখিয়েছে।

    এই ঘটনার সঙ্গে সংশ্লিষ্ট সন্দেহে ১৪ বছর বয়সের ১ জন, ১৭ বছরের দুজন এবং ১৮ বছরের ১জনকে গ্রেফতারের পর জামিনে মুক্তি দিয়েছে পুলিশ। তবে তারা তদন্তের অধিনে রয়েছে।

    এই ঘটনার তদন্ত করছে পুলিশ। এ ব্যাপারে কারো কোনো তথ্য জানা থাকলে পুলিশকে অবহিত করতে আহ্বান জানানো হয়েছে। এদিকে এই ঘটনার প্রায় দুদিন পর গত ১৫ অক্টোবর বিকেল আনুমানিক ৪টার দিকে প্লাশেট রোডের পাশে একটি পার্ক ফুটবল খেলাকে কেন্দ্র করে ২০ বছরের এক আফগান তরুন নিহত হয়।

    Asian Man dies after street fight in east London

    Titu Miah, 31, died from head injuries following the “violent altercation” in Plaistow on October 12, Scotland Yard said.

    Detectives believe seven or eight Asian males were involved in the fight on Plashet Road at around 3pm.

    A 16-year-old boy was rushed to hospital with leg and chest injuries following the incident.

    He was discharged from hospital yesterday and subsequently arrested by police on suspicion of GBH and violent disorder. He has since been released under investigation.

    Three other teenage boys have been arrested as part of the investigation. Two, aged 17 and 18, were arrested on suspicion of GBH and have since been released under investigation.

    A 14-year-old was arrested on suspicion of affray and has been released under investigation.

    Detectives are appealing for anyone with information about the fight to come forward.

    DCI Dave Whellams, who is leading the investigation, said: “We are keen to hear from anyone who may have been in the Plashet Road area and seen the violent altercation taking place at approx 15:00hrs on Thursday 12 October.

     

    Another man was murdered in a nearby park two days later, after an afternoon game of football erupted into violence.

    Nasiri Moosakhan, 20, died from stab wounds to his chest sustained in Plashet Park.

    Anyone with information about the Plashet Street incident is asked to call police on 020 8345 3775 Or Crimestoppers anonymously on 0800 555 111.#ES#

     

    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    Advertisement