লন্ডন, বার্মিংহ্যাম, ম্যানচেস্টার এবং শেফিল্ডে ছুরিকাঘাতে দু’জন নিহত : Two men killed in London and Manchester in series of stabbings

ব্রিটবাংলা রিপোর্ট :  লন্ডন, বার্মিংহ্যাম, ম্যানচেস্টার এবং শেফিল্ডে শুক্রবার দিবাগত রাত ১টা থেকে শনিবার ভোর পর্যন্ত পৃথক ছুরিকাঘাতের ঘটনায় দু’জন নিহত হয়েছেন। আহত হয়ে হাসপাতালে চিকিত্সাধীন আছে আরো অনেক।

বার্মিংহ্যামের স্মলহীথে একটি মসজিদের বাইরে ছুরিকাঘাতে ১৪ বছরের এক কিশোর গুরুতর আহত হয়েছে। শুক্রবার দিবাগত রাত ১টার দিকে এই ঘটনা ঘটে বলে পুলিশ জানিয়েছে। তার অবস্থা সংকটাপন্ন।

স্মলহীথের হারবার্ট রোডে এই ঘটনা ঘটে। ঘটনাস্থল কর্ডন করে রেখে ঘটনার তদন্ত করছে স্থানীয় পুলিশ। এ ঘটনার সঙ্গে সংশ্লিষ্ট সন্দেহে ২৯ বছর বয়সী এক ব্যক্তির গ্রেফতার করা হয়েছে।

এদিকে লন্ডনের বাঙালী অধ্যুষিত টাওয়ার হ্যামলেটসের বো এলাকায় এরিক স্ট্রিটের কাছে রোপেরি স্ট্রিটে ছুরিকাঘাতে ২১ বছর বয়সী এক ব্যক্তির মৃত্যু হয়েছে।

শুক্রবার দিবাগত রাত ২টা ৩০ মিনিটের দিকে তাকে ছুরিকাহত অবস্থায় উদ্ধার করে পুলিশ। এম্বুলেন্স এবং এয়ার এম্বুলেন্স তাকে হাসপাতালে নেওয়ার পর শনিবার ভোর প্রায় ৪টা ৫২ মিনিটে সে মৃত্যুবরণ করে। পুলিশ নিহতের নাম পরিচয় প্রকাশ করেনি। তবে তার পরিবারকে অবহিত করা হয়েছে। ঘটনার তদন্ত করছে পুলিশ। এই ঘটনায়ও কাউকে গ্রেফতার কর হয়নি।

অন্যদিকে ম্যানচেস্টারে একটি নাইট ক্লাবে কয়েকজন মহিলা ও পুরুষের মধ্যে ছুরি নিয়ে মারামারির এক পর্যায়ে ২১ বছর বয়সের এক পুরুষ ছুরিকাহত হয়ে পরবর্তীতে মৃত্যুবরন করেন।

পুলিশ জানিয়েছে, শুক্রবার দিবাগত রাত প্রায় ২টা ৫০ মিনিটের দিকে সিটি সেন্টারের পাশে ডিনসগেইটের একটি নাইট ক্লাব থেকে পুলিশ ডাকা হয়। কয়েকজন পুরুষ এবং মহিলার মধ্যে ব্যাপক মারামারি হয় সেখানে। এসময় একে অন্যকে ছুরি এবং ভাঙ্গা গ্লাস দআক্রমণ করেন। একে অন্যকে কিলঘুষেও মারেন। এ সময় কাঁধে ছুরিকাঘাতে ২১ বছর বয়সী এক পুরুষের মৃত্যু হয়। এই ঘটনায় ১৯ ও ২১ বছরের দুই মহিলা গ্লাসের আঘাতে আহত হন। কিল-ঘুষিতেও কেউ কেউ অজ্ঞান ছিলেন বলে পুলিশ জানিয়েছে। তাদেরকে হাসপাতালে চিকিৎসা দেওয়া হচ্ছে। ঘটনার প্রত্যক্ষদর্শীদের কাছে তথ্য জানতে চেয়েছে তদন্তকারী পুলিশ। এই ঘটনায়ও কেউ গ্রেফতার নেই।

এছাড়া শেফিল্ড সিটি সেন্টারে আলাদা দুটি ঘটনায় অন্তত ৫ জন ছুরিকাহত হয়েছেন। এই ঘটনায় ৪ জনকে গ্রেফতার করেছে পুলিশ। শনিবার ভোর রাতে এ দুটি ঘটনা ঘটে বলে জানিয়েছে সাউথ ইয়র্কশায়ারস পুলিশ।

 

Two men killed in London and Manchester in series of stabbings

Two men have died and several others were injured in a spate of stabbings in Birmingham, London, Manchester and Sheffield.

Birmingham

The youngest victim, a 14-year-old boy, is in a critical condition after being stabbed outside a mosque in Birmingham.

Police said the teenager suffered several stab wounds in the attack in the Small Heath area shortly after 1am on Saturday and was taken to hospital by paramedics.

A cordon has been put in place at the scene in Herbert Road while specialist teams carry out forensic investigations.

Det Insp Jim Colclough, from the complex crime investigation team at Bournville Lane police station, said: “An investigation is under way to identify those responsible.

Bow, East London

In London, a murder investigation has been launched after a man, who has not been named, was found with stab wounds and later died.

Police were called to reports of a disturbance in Ropery Street in Bow at about 2.30am on Saturday. They found the victim who had been stabbed in nearby Eric Street.

He was treated at the scene by paramedics from the London Air Ambulance service before being taken to a hospital, where he died at 4.52am.

A Met police spokesman said no arrests had been made: “His next of kin have been informed. Formal identification is yet to take place. A postmortem examination will be held in due course.”

Mancheste

In Manchester, police are appealing for witnesses after a man was fatally stabbed during a large fight near Deansgate in the city centre.

At about 2.50am police were called to reports of a large fight involving men and women, which is believed to have began in the Suburbia nightclub.

A 21-year-old man was treated for stab wounds to his neck at the scene but died as a result of his injuries.

Several other people were taken to hospital with injuries, including a man who had been hit with a glass and two women, aged 19 and 21, who were left unconscious after being punched.

Sheffield

In Sheffield, five people have been injured in two linked stabbing incidents in the city centre.

Four people have been arrested in connection with the incidents, which took place early on Saturday morning, South Yorkshire police said.

In a series of tweets, the force said: “We are dealing with two linked stabbing incidents in Sheffield city centre in the early hours of Saturday. Five people were injured.

“Four people have been arrested and detained in relation to the stabbing incidents in Sheffield early this morning.”

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Advertisement