Gunman holding woman hostage and ‘threatening to blow up house’ in Oldham : গ্রেটার ম্যানচেস্টারের ওল্ডহ্যামে বন্দুকধারীর হাতে এক পরিবার জিম্মি

ব্রিটবাংলা রিপোর্ট : গ্রেটার ম্যানচেস্টারের ওল্ডহ্যামে একটি বাড়িতে একজন বন্দুকধারী দু’শিশুসহ এক মহিলাকে জিম্মি করে রেখেছে। বন্দুকধারী বাড়ির গ্যাস পাইপ কেটে বাড়ি উড়িয়ে দেবে বলেও হুমকি দিয়েছে। সশস্ত্র পুলিশ বাড়ির আশপাশ ঘিরে রেখেছে। প্রায় ৫০ মিটার এলাকা কর্ডন করে রেখেছে পুলিশ। পাশের প্রায় ২শ বাড়িঘর খালি করা হয়েছে। বন্দুকধারীর সঙ্গে সমঝোতার চেস্টা করছে পুলিশ।

পুলিশ জানিয়েছে, ওল্ডহামের পাম্বারটন ওয়ের একটি বাড়ি থেকে সোমবার দিবাগত রাত প্রায় ৩টা ১৫ মিনিটের দিকে পুলিশ ডাকা হয়। স্থানীয় এক অধিবাসি জানিয়েছেন, রাত প্রায় ৩টার দিকে পাশের একটি বাড়িতে উচ্চস্বরে তর্কবিতর্ক শুনেছেন তিনি। এর কয়েক ঘন্টা পরে পুলিশ গিয়ে ওই বাড়ির আশপাশের প্রায় ২শ বাড়ি খালি করে। উপস্থিত রাখা হয়েছে ফায়ার সার্ভিসসহ অন্যান্য জরুরী সার্ভিস। গ্যাস বিভাগের মানুষও সেখানে উপস্থিত আছে।

সর্বশেষ খবর পাওয়া পর্যন্ত জিম্মিদশা থেকে ১ বছর এবং ৬ বছরের দু’ শিশু মুক্তি  পেয়েছে বলে জানিয়েছে ম্যানচেস্টার ইভিনিং নিউজ। বন্দুকধারী ব্যক্তি এবং ওই মহিলার লাইফ পার্টনার। তবে মহিলা বন্দুকধারীর হাতে জিম্মি আছেন। পুলিশ সমঝোতা করার চেস্টা করছে। তবে কি কারণে এবং কেন জিম্মি করা হয়েছে সে ব্যাপারে বিস্তারিত জানা যায়নি।

Gunman holding woman hostage and ‘threatening to blow up house in Oldham

A man with a gun is holding a woman hostage in Greater Manchester after locking himself in a house and “cutting the gas pipes”, according to witnesses.

Armed police are currently swarming over suburban streets in Oldham with the area on lockdown.
A 50m cordon has been put in place and neighbours were evacuated after being woken by cops at 6am.

Trained officers are now trying to talk down the armed man, with the Fire Brigade and the national grid also on scene.

A young child and a baby were also reportedly in the house when police were originally called 3.15am, but they are now safely out of the property, report the Manchester Evening News.

A neighbour said he had heard arguing in the home at about 3am and that some three hours later police started the evacuation.

A police spokesman said: “Shortly before 3.15am on Tuesday, July 25, police were called to reports that a man armed with a gun had locked himself in an address on Pemberton Way in Shaw, Oldham.

A fire crew is on standby at the scene and there are reports of lots of police activity in an alley at the rear of the properties.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Advertisement